بررسی خودرو جیپ پاتریوت مدل ۲۰۱۵
جیپ، (به انگلیسی: Jeep) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که زیرمجموعهای از گروه کرایسلر میباشد، که خود شرکت تابعهای از شرکت خودروسازی فیات بهشمار میآید. از ژانویه ۲۰۱۴ در پی راهاندازی گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، جیپ نیز بهعنوان زیرمجموعهای از این گروه خودروسازی، فعالیت مینماید.
تولید خودرو در کارخانهای در شهر تولیدو، اوهایو آغاز شد. در دوران جنگ جهانی دوم ویلیز و فورد بیش از ۷۰۰ هزار سفارش دریافت کردند، که ۶۴۰ هزار دستگاه از این خودروها را که ویلیس امبینامیده میشد، در شرکت ویلیز ساخته شد.
اولین مدل غیرنظامی جیپ در سال ۱۹۴۵ ساخته شد.
جیپ به ساخت خودروهایی جان سخت با قابلیت آفرود عالی معروف است. هرچند که این روزها، محصولات آن تبدیل به خودروهایی لوکس و راحت نیز شدهاند و حتی در سودای ساخت خودرویی برای رقابت با SUV های لوکسی نظیر لندروور نیز میباشد.
جیپ پاتریوت با ظاهری کلاسیک و نسبتاً قدیمیتر نسبت به همه رقبا، کاملاً روی اهداف خود یعنی کارایی و توانایی بالا متمرکز شده است.
پاتریوتی که در این تست، مورد استفاده واقع شده از نوع ۴×۴ بوده و قیمت پایهای برابر ۲۴۳۹۵ دلار دارد. در این مدل، تجهیزات استانداردی نظیر ناوبری، پاور ویندوز، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلیهای گرم شونده جلو، صندلیهای تاشوی عقب، آینههای برقی و گرم شونده، ورود به کابین بدون کلید و خروجی ۱۱۵ ولت و تایرهای ۲۱۵/۶۰ با چرخهای آلومینیومی ۱۷ اینچی مورد استفاده واقع شدهاند.
البته با ۱۰۹۵ دلار اضافه میتوان پکیجی شامل روکش چرمی صندلیها و صندلی راننده الکتریکی با شش وضعیت قابل تنظیم، چرخهای آلیاژی به رنگ خاکستری، سانروف الکتریکی، و تجهیزات دیگر میشود. البته با سفارش پکیجهای دیگری شامل سیستمهای ایمنی و رفاهی، قیمت پاتریوت فول آپشن تا ۲۹ هزار دلار نیز بالا میرود.
شکل بیرونی بدنه هنوز فرم جعبه مانند خود را با وجود اصلاحات تدریجی حفظ کرده است. با همان نگاه نخست با توجه به چراغهای گرد و جلوپنجره با شبکههای عمودی، میتوان این خودرو را از سایرین متمایز ساخت. در عوض همین فرم جعبهای شکل باعث میشود تا فضای داخلی جادار و سخاوتمندانهای حاصل گردد. بعلاوه احساس اندازه و فضای بزرگتر نیز برای سرنشینان ایجاد میشود. پنجرههای عمودی نیز مخصوصاً در برف و بوران باعث دید بهتر خواهند شد. موقعیت صندلیها نیز در وضعیت بالایی قرار گرفته و حس تسلط کامل بر جاده را القا میکنند.
در قسمت پشتی هم فضای زیادی هم برای سرنشینان و هم برای بار آنها وجود دارد. صندلیهای عقب نیز با نسبت ۶۰ به ۴۰ تا میشوند. بدین ترتیب، فضای ۵۳.۵ فوت مکعبی برای بار فراهم میگردد. عرشه قسمت بار نیز حدود ۷۵ سانتیمتر ارتفاع دارد که بارگیری اشیا درون قسمت بار را آسان میسازد.
پاتریوت از یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۱۶۵ پوند فوت بهره مند است. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده است. و البته یک گیربکس شش سرعته دستی نیز قابل انتخاب میباشد.
این موتور کمی قدیمی و با مصرف سوخت غیر اقتصادی به نظر میرسد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز روی مصرف سوخت تأثیر میگذارد. با این وجود، قدرت موتور برای بالا رفتن از شیبها و در زمان نیاز، کافی به نظر میرسد.
متاسفانه میزان صدای ورودی به کابین نیز زیاد است. در جادههای هموار، خودرو با آرامش، یک سواری راحت را ارائه میکند. در مجموع تجربه رانندگی با آن رضایت بخش است اما اسپر نیست.
با پاتریوت ۲۰۱۵، مقدار زیادی جا برای بار و وسایل و توانایی رفتن به مسیرهای دشوار را به دست خواهید آورد.
بررسی جیپ پاتریوت مدل 2015
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر