تیونینگ گلف R کمپانی فولکسواگن
فولکسواگن (به آلمانی: Volkswagen) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهمترین برند متعلق به گروه فولکسواگن میباشد. این گروه هماکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که بهعنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب میشود.
این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شدهاست. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکسواگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردممیباشد.
امروزه از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکسواگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکسواگن پاسات، فولکسواگن گلف و فولکس قورباغهای. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایهگذاری را، در بخش تحقیق و توسعه هزینه مینماید.
موسسه تیونینگ Oettinger که بهطور اختصاصی به تقویت و بازسازی محصولات گروه فولکسواگن میپردازد و در این حرفه ید طولایی دارد اخیراً در همایش سالانه Wörthersee از یک فولکسواگن گلف ۵۱۱ اسببخاری که از آن بهعنوان قویترین گلف تیونینگ شده یاد میشود، رونمائی کرد.
شرکت Oettinger محصول نهائی خود که بر اساس گلف R ساخته شده است را ۵۰۰R نامگذاری کرده و این خودرو را با صرف زمان ۳.۵ ماه به سرانجام رسانده است. فاز اول تیونینگ این خودرو از نمای بیرونی شروع شده و یک کیت بدنه عریض و پر از قطعات آئرودینامیکی که سبب عریضتر شدن ۱۰۰ میلیمتری اتومبیل شده و شامل سپرهای عریض در جلو و عقب با ورودیهای بزرگ هوا، اسپویلر دو تکه سقفی،گلگیرهای متورم برای جایگذاری بهتر لاستیکهای عریض دانلپ اسپرت ماکس، اسکرت یا دامنههای جانبی جدید و رینگ چرخهای ۲۰ اینچی ATS فورج کاری شده میشود.
همچنین در سرتاسر اتومبیل بهمنظور ایجاد حسی متفاوت از المانهای نارنجیرنگ استفاده شده بهطوری که این رنگ را بر روی کالیپر های ترمز، روکش موتور، جلوپنجره و دوخت صندلیها، فرمان و سر دنده شاهد هستیم.
داخل کابین هم بهطور کامل با پوشش چرم مفروش شده و قسمت مرکزی صندلیها هم از آلکانترای مشکی میباشد و نشان ۵۰۰R موجود بر روی صندلیها بر ویژه بودن اتومبیل دلالت دارد.
فاز بعدی تیونینگ این گلف بسیار زیبا به بخش فنی مربوط میشود و در این ارتباط تیونر Oettinger از موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر TFSI آئودی استفاده کرده است که با اصلاحاتی در توربوچارجر و برنامهریزی مجدد ECU اکنون ۵۱۱ اسببخار قدرت در ۶.۱۰۰ دور در دقیقه و ۶۸۰ نیوتنمتر گشتاور در ۳.۶۰۰ دور در دقیقه را تولید میکند. به لطف نسبت وزن به قدرت برابر با ۲.۸۳ و همچنین سیستم چهارچرخ محرک، Oettinger 500R قادر است در تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت اتومبیل هم به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
البته تیونر Oettinger میتواند با تغییرات و اصلاحات بیشتر این میزان قدرت را بهبود بخشیده و در فازهای بعدی قدرت موتور را به ترتیب به ۶۰۰، ۶۵۰ و درنهایت به ۷۵۰ اسببخار (PS) برساند.
وظیفه متوقف کردن Oettinger 500R بر دوش ترمزهای دو تکه با کالیپر های ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب است دیسک ترمزها از سوراخدار بوده و با سیستم تهویه داخلی خنک میشوند. لنت ترمزها از نوع اسپرتی بوده و لولههای رابطه ترمز هم از جنس فولاد منعطف میباشد.
تیونر Oettinger بهمنظور پایداری هر چه بیشتر این سوپر هاچ یک از سیستم تعلیق کلاب اسپرت با قابلیت تنظیم سه حالته و تکنولوژی KW بهره برده است و اتومبیل به نمایش در آمده در همایش Wörthersee به رینگهای چرخ ۲۰ اینچی و لاستیکهای دانلپ اسپرت ماکس در ابعاد ۲۷۵/۲۵R20 مجهز بود.
قیمت دقیق این گلف ۵۱۱ اسببخاری هنوز تعیین نشده اما کمپانی ارتقاء دهنده قیمتی در حدود ۱۵۰,۰۰۰ یورو (۱۷۰,۳۹۰ دلار) برای آن در نظر گرفته است.
تیونینگ گلف R کمپانی فولکسواگن
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر