آمادگی کمپانی نیسان برای همکاری با ایران
سعید مدنی در حاشیه مراسم رونمایی از «خط تولید کامیونهای نسل جدید ولوو در ایران» در جمع خبرنگاران از همکاری جدید سایپا با پژو سیتروئن خبر داد و گفت: برای انعقاد قرارداد با سیتروئن در حال مذاکره هستیم و به نظر میرسد تا زمانی که مذاکرات ایران با ۱+۵ به نتیجه نرسد، قرارداد امضا نمیشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: هر محصولی که بخواهد برای اولین بار در ایران تولید شود، تعداد محدودی از آن به صورت CBU وارد بازار میشود تا اقبال مردم نسبت به آن سنجیده شود، این در حالی است که برای تولید مشترک یکی از خودروهای سیتروئن از مدل B73 مذاکره کردهایم.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اصلاح قرارداد تندر ۹۰ اظهارداشت: مذاکرات در این زمینه با شرکت رنو ادامه دارد و به تدریج در حال نهایی شدن است، این در حالی است که خودروسازی نیسان نیز برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده و علاقهمند به همکاری با سایپا است.
مدنی در خصوص شیوه همکاری ولوو با ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر همکاری به صورت فنی، تامین قطعات و همکاریهای تکنیکی است، ضمن اینکه به سمت امضای قرارداد جوینتونچر نیز حرکت خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: ولوو در شرایط فعلی که هنوز تحریمها پابرجا است، همکاری خود را با ایران شروع کرده و یکی از اهداف اصلی این همکاری، ایجاد مرکزی برای صادرات به منطقه است، چرا که باید برای یک بازار چهارصد میلیون نفری برنامهریزی کنیم تا توجیه اقتصادی برای تولید محصولات داشته باشیم.
وی در خصوص تولید کامیونهای جدید ولوو در ایران خاطر نشان کرد: این کامیونها هماکنون ۱۵ درصد داخلیسازی شدهاند.
نیسان، (به ژاپنی: 日産自動車株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد.
ریشههای تاسیس این شرکت به زمان راهاندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمیگردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشهای و تازه تاسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.
شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکتهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به راهاندازی شرکتاینفینیتی نمود.
از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هماکنون کارلوس غصن بطور همزمان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنومیباشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت میباشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکتهای جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکسواگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، بهعنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر