مدل تمام الکتریکی پاجون با قدرت ۴۲۰ اسببخار
پورشه شرکت هلدینگ خودروسازی آلمانی است، که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. تمرکز این شرکت عمومأ بر طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و خودروهای لوکس معطوف میباشد. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت پورشه در شهر اشتوتگارت، بادن-وورتمبرگ قرار دارند.
در ماه ژوئیه ۲۰۱۲ گروه فولکسواگن، اقدام به خریداری ۱۰۰٪ درصد از سهام شرکت پورشه هولدینگ نمود، که از شرکتهای زیرمجموعه کمپانی پورشه است، که مدیریت بخش فروش خودروهای پورشه را برعهده دارد. پیشتر در دسامبر ۲۰۰۹ گروه فولکسواگن ۴۹٫۹٪ درصد از سهام کمپانی اصلی پورشه را نیز خریداری کرده بود.
از سوی دیگر شرکت پورشه اسای با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۷٪ درصد از سهام گروه فولکسواگن، بهعنوان بزرگترین سهامدار این گروه شناخته میشود. خانواده پورشه و خانواده پیک بطور مشترک، با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۱٪ درصد از سهام شرکت خودروسازی پورشه، مالک اصلی آن بهشمار میآیند. بخشی از سهام شرکت پورشه نیز، در بازار بورس فرانکفورت معامله میشود.
پورشه با تولید مدل تمام الکتریکی پاجون، جدیدترین رقیب بی.ام.و سری ۵ و تسلا مدل S است. این خودرو با ۴۲۰ اسببخار قدرت میتواند با هر شارژ بیش از ۴۲۰ کیلومتر حرکت کند.
ظاهراً خودروساز آلمانی پورشه هم به دنبال تنوع بخشیدن به تولیدات خود است و قصد معرفی یک نمونه متفاوت را دارد. پورشه Pajun جدید رقیبی برای بی.ام.و سری ۵ و تسلا مدل S خواهد بود. پاجون مخفف عبارت «پانامرای کوچک» است و قرار است در دو مدل ارائه میشود، یکی تمامالکتریکی مجهز به باتری و دیگری مجهز به پیلسوختی هیدروژنی.
بدون شک تسلا مدل S یکی از رقبای اصلی Pajun الکتریکی است. طبق گزارشها مشخصات فنی این مدل بسیار شبیه به مشخصات فنی تسلا مدل S استاندارد است. انتظار میرود Pajun خودرویی چهاردرب با قدرت ۴۲۰ اسببخار باشد که قدرت داشته باشد و با هر شارژ کامل ۴۲۵ کیلومتر را طی میکند.
برخلاف تسلا مدل S، پورشه شاسی کاملاً جدید و ویژهای برای Pajun طراحی نکرده است. هم مدل الکتریکی و هم مدل پیلسوختی هیدروژنی از پلاتفورم MSB مدل پانامرا بهره میبرند. البته شاسی MSB در Pajun دستخوش تغییراتی شده تا در قسمت عقب میزبان موتورهای الکتریکی باشد. این ساختار جدید موتورعقب در ماه دسامبر / شهریور سال گذشته به نام پورشه ثبت شد.
پلاتفورم تغییریافته جدید، eMSB نامیده میشود. این ساختار جدید در سوپر اسپرتهای الکتریکی R8 e-tron آئودی نیز به کار گرفته خواهد شد.
جزئیات در مورد مدل پیلسوختی هیدروژنی بسیار محدود است، ولی طرح تولید خودرویی بر پایه پیلسوختی هیدروژنی در کنفرانس سالانه فولکسواگن در ماه مارس / اسفند گذشته ارائه شده بود. حتماً میدانید که فولکسواگن کمپانی مادر پورشه است.
بعد از عرضه مدلهای هیبریدی پانامرا و کایمن و همچنین موفقیت خیرهکننده مدل هیبریدی ۹۱۸ اسپایدر، پاجون نشان از توجه ویژه پورشه به سیاستهای زیستمحیطی است. پورشه Pajun قرار است در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل ۲۰۱۸ / پاییز یا زمستان ۱۳۹۶ به بازار عرضه شود و به احتمال زیاد نام آن نیز تغییر خواهد کرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر