پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


یکی از جدیدترین خودروهایی که این روزها در نمایشگاه‌های اتومبیل دیده می‌شود مزدا ۲ جدید است که به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است. مزدا ۲ جدید به گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز شده است که می‌تواند ۹۵ اسب‌بخار نیرو و ۱۳۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.


از دیگر تجهیزات استاندارد این نسخه جدید می‌توان به استارت دکمه‌ای، روکش پارچه‌ای، چراغ‌های هالوژن، رینگ‌های ۱۵ اینچی، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث و درگاه USB/AUX اشاره کرد. شش کیسه هوا، کنترل پایداری و کنترل در سربالایی و سراشیبی نیز جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


نکته عجیب این است که تجهیزاتی نظیر کروز کنترل و دوربین دید عقب که حتی در خودروهای نسبتاً ارزان‌تری مانند تویوتا یاریس Ascent و هوندا Jazz VTi وجود دارند در این خودرو مشاهده نمی‌شوند. البته سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.


از طرفی مزدا ۲ Neo به سیستم ترمز Smart City Brake Support یا به اختصار SCBS مجهز است که در سرعت‌های بین ۴ تا ۳۰ کیلومتر، به منظور کاهش احتمال برخورد به طور اتوماتیک ترمز می‌گیرد. وزن نسخه جدید این خودرو در مقایسه با مدل قبلی ۱۳ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. طول آن ۱۶۰ میلی‌متر بیشتر است و فاصله محورها از یکدیگر ۸۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده‌اند.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


عرض خودرو تغییر نکرده است و ۱,۶۹۵ میلی‌متر باقی مانده است. با این که ابعاد این خودرو افزایش پیدا کرده از مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل قبلی برخوردار است و مصرف آن در سیکل ترکیبی به ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. در داخل کابین نمایشگر هفت اینچی و سیستم تفریحات و سرگرمی MZD Connect نیز روی داشبورد به چشم می‌خورد. استفاده از سیستم صوتی بسیار راحت است و این سیستم به آسانی با تلفن همراه اتصال برقرار می‌کند.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


در داخل کابین تزییناتی از جنس فیبر کربن به رنگ نقره‌ای به چشم می‌خورند، در ساخت دسته دنده، دستگیره درب‌ها و ترمز دستی نیز از مواد بسیار با کیفیت استفاده شده است.


کمربند صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، در سمت راننده تکیه‌گاه دست و یک جعبه داشبورد کوچک نیز تعبیه شده‌اند. دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و تلفن روی غربیلک فرمان تعبیه شده‌اند و در شب روشن می‌شوند ولی دکمه‌های بالابر شیشه چنین خصوصیتی ندارند. فضای سر و پای صندلی‌های جلو زیاد است ولی این موضوع در مورد صندلی‌های عقب صدق نمی‌کند.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


صندلی‌های عقب به نسبت ۴۰/۶۰ تا می‌شوند و فضای بار را افزایش می‌دهند. صندلی‌های عقب دارای تکیه‌گاه دست و دریچه تهویه مطبوع نیستند. ظرفیت فضای بار نیز به ۲۵۰ لیتر می‌رسد. چنانچه صندلی‌های عقب خوابانده شوند فضای بار افزایش پیدا می‌کند و می‌توان اشیاء بزرگ‌تر را حمل کرد. چنانچه حالا رانندگی Sport را انتخاب کنید، گشتاور افزایش پیدا کرده و موتور ۱.۵ لیتری سرکش می‌شود.


مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک


در مجموع می‌توان گفت مزدا ۲ Neo مدل ۲۰۱۵ خودرو جمع و جور بسیار خوبی است که بسیار به روز شده است، مصرف سوخت کمی دارد، قوی است و از ظاهر زیبایی برخوردار است.


این خودرو می‌تواند برای جوانان و حتی والدین آن‌ها بسیار جذاب باشد. از طرفی گفته می‌شود این خودرو به اندازه رقبایش انعطاف‌پذیر و کاربردی نیست و تجهیزات زیادی ندارد، با این حال، حتی مدتی کوتاهی رانندگی با آن، این خودرو را به انتخاب اول شما تبدیل خواهد کرد.



مزدا 2 Neo مدل 2015 ؛ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر