پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

خودروی جالب سال 2030 + عکس

خودروی جالب سال ۲۰۳۰ + عکس



شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیه‌ای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سه‌چرخهٔ متحرک می‌سازد و از آن برای جابجایی استفاده می‌کند. اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط




خودروی جالب سال 2030 + عکس

خودروی جالب سال ۲۰۳۰ + عکس




اولین خودرو بخار قابل استفاده ۱۷۶۷نیروی





بخار کار می‌کرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی‌متر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان می‌توانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت در آورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.[نیازمند منبع]


موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به‌وسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.




کارشناسان آمار و جمعیت جهانی پیش بینی های مختلفی در مورد جمعیت در سال های آینده دارند اما اکثریت آن ها اعتقاد دارند تا سال ۲۰۳۰ جمعیت دنیا بسیار افزایش خواهد یافت و ترافیک و آلودگی بزرگترین دشمنان انسان می شوند.

خودروسازان با بررسی نتایج حاصل از کار کارشناسان آمار به این فکر افتاده اند که ساخت خودروهای کوچک به همراه کمترین مشکلات الودگی می تواند راهی بسیار عالی برای از بین بردن مشکلات آینده باشد.


خودروی جالب سال 2030 + عکس

خودروی جالب سال ۲۰۳۰ + عکس


“چاو چین ووی” از جمله طراحانی است که قصد دارد آینده را در تصرف خودش داشته باشد زیرا تا به حال طرح های متفاوتی از خودروهای آینده داده است که بهترین آن ها “E-Vul” نام دارد. این خودرو برای اولین بار سال گذشته رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۳۰ تولید انبوه شود.


خودروی جالب سال 2030 + عکس

خودروی جالب سال ۲۰۳۰ + عکس


این خودرو به تنهایی می تواند مشکلات محیط زیستی و سطح زندگی را تغییر دهد زیرا برای هر مشکل یک راه حلی را در دل خود دارد. موتور الکتریکی این خودرو آلودگی نخواهد داشت و کوچک بودن آن از به وجود آمدن ترافیک های سنگین جلوگیری می کند. همچنین سیستم های مختلفی نیز برای کاهش تصادفات در این خودرو طراحی شده است.


“چین ووی” با الهام گرفتن از زندگی مورچه ها و نحوه حرکت کردن آن ها این خودرو را طراحی کرده است. او برای گسترش این طرح و نزدیک کردن آن به مورچه ها وعده هایی در مورد پارکینگ های زمینی و مخصوص نیز داده است که باعث رفع مشکل پارک خواهد شد. این پارکینگ ها به این صورت خواهند بود که خودرو با وارد شدن به آن به داخل زمین می رود و عمودی پارک می شود.


خودروی جالب سال 2030 + عکس

خودروی جالب سال ۲۰۳۰ + عکس


طراحی داخلی این خودرو تنها برای دو نفر انجام شده است و محیط آن به گونه ای است که به راحتی می توانند استراحت کرده و رانندگی را به خودرو بسپارند. این خودرو همان طور که اشاره شد قرار است در سال ۲۰۳۰ وارد بازارهای جهانی شود.



خودروی جالب سال 2030 + عکس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر