پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R

رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R


نیسان شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد.


ریشه‌های تاسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تاسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.


شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکتاینفینیتی نمود.


رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R

رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R


از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هم‌اکنون کارلوس غصن بطور هم‌زمان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنومی‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت می‌باشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.


نیسان در جشنواره گوودوود از یک نسخه ویژه از جوک نیزمو R رونمایی خواهد کرد. خودرویی که طبق انتظار از پیشرانه هیولایی به نام نیسان GT-R نیزمو سود می‌برد.


در حالی که نسل اول این خودروی مینی کراس اوور سبک وزن، نیروی ۵۴۵ اسب بخاری مدل GT-R را دریافت می‌کرد، می‌توان انتظار داشت که مبدل به سریع‌ترین خودروی کراس اوور جهان شود. در واقع، جوک نیزمو R اولین خودروی کراس اوور سوپر اسپرت جهان خواهد بود.


رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R

رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R


نیسان تاکنون تنها یک تیزر مبهم از این خودرو منتشر کرده است. با این وجود می‌توان انتظار تغییراتی در بخش سپرها و هواکش‌ها با جلوه ای تهاجمی‌تر، گلگیرهای عریض و برجسته‌تر، اسپویلرها و چرخ‌های خودرو را داشت.


به گزارش اتواکسپرس، این خودرو ممکن است از پیشرانه ای ۵۹۲ اسبی سود ببرد. موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری با دو توربوشارژر دوقلو چنین توانی را می‌تواند فراهم ساخته و در اختیار یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دوگانه قرار دهد.


بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صدان در کمتر از ۳ ثانیه تحقق یابد و البته بیشینه سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت شود.


همانند سلف خود، این خودرو نیز مجهز به میله کشی داخل کابین و صندلی‌های سطلی و تجهیزات دیگر مطابق با قوانین FIA است و می‌تواند بدون تغییر خاصی وارد دور مسابقات شود.


در بخش قیمت گذاری، اگر انتظار یک قیمت ارزان و مشابه با جوک معمولی را دارید، سخت در اشتباهید. قیمت جوک نیزمو R قدیمی از ۴۰ هزار پوند معادل ۶۲۰ هزار دلار شروع می‌شد و برای مدل جدید قیمت ۵۰۰ هزار پوند یا ۷۷۵ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.



رونمایی از نسخه ویژه نیسان جوک نیزمو R

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر