پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6×6


تیونینگ (که با عنوان تیونینگ موتور، تیونینگ توان یا eTuning نیز اطلاق میشود) فرایند مورد استفاده برای تغییر سیستم کامپیوتری و در نهایت نحوه ی کارکرد خودرو است. تیونینگ معمولاً پس از انجام تنظیمات اولیه ی خودرو صورت میگیرد. برای مثال، اگر کیت توربو بر روی خودرویی که با کیت اصلی کارخانهای تجهیز نشده است نصب شود، تیونینگ میتواند برای کارکرد درست و بیخطر خودرو ضروری باشد.


دلایل تیونینگ


سیستمهای کامپیوتری اصلی خودرو اساساً برای کارکرد خودرو با تنظیمات کارخانه ای تقویت میشوند. پس از انجام تنظیمات روی پیکربندی اصلی، کارکرد کامپیوتری موتور نیاز به انجام تنظیمات پارامترهای مختلف شامل مواردی است که محدود به این عوامل نیست: طرحهای سوخت و احتراق (یا زمانبندی) برای برپاسازی خاص مورد نظر.

این گام احتمالاً مهمترین مرحله ی تغییر خودرو است.


تیونینگ اساساً با استفاده از قطعات تقویت نصب شده موجب کارکرد مطمئن و در بهترین حالت میشود. اینکار به صورت مورد به مورد انجام میشود و برای هر برپاسازی به شکل دقیق تعریف میشود. کارایی و قابلیت اطمینان، دو فرآوردهی اصلی یک تیونینگ مطلوب هستند. پس از تکمیل تیونینگ، ماشین در پایان در مقابل آنچه برای آن ایجاد شده است، آماده میشود. این فرایند اطمینان میدهد که خودرو بدون مشکل و ریپ زدن کار خواهد کرد و میتواند سواری بهتری را بدون نگرانی در مورد نتایج آنی ارائه دهد.


تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6×6


چه زمانی باید تیونیگ انجام شود



تیونینگ باید زمانی انجام شود که انجام تغییرات، میزان هوا یا سوخت عبوری از موتور را تغییر دهد. این تنظیمات میتوانند اثر منفی همیشگی داشته باشند، در صورتیکه به درستی انجام نشوند. اگر اخیراً یکی از موارد زیر را نصب کرده یا تغییر دادهاید، باید سریعاً تیونینگ انجام دهید:


  • میل سوپاپ بزرگتر

  • تزریق کنندهی سوخت بزرگتر

  • سوپرشارژر

  • نیترو

  • پیستون هایی با تراکم بیشتر

  • سر سیلندر منتقل شده

  • لوله ی ورودی سوخت

  • هدر

  • اگزوز

آیا تا به حال کسی گفته است که: “مرسدس بنز جی ۶X6 خودروی خاصی نیست؟” هنوز نه، ولی شاید در آینده کسی پیدا شود! برای همین منصوری آستین خود را بالا زده تا دیگر حتی فکر این موضوع هم به سر کسی خطور نکند. می‌پرسید چطور؟


برای شروع، طبق گفته منصوری می‌توانید از فیبر کربن به‌جای فلز بدنه استفاده کنید. در ادامه داخل کابین را از آنچه که هست مجلل‌تر در نظر بگیرید و کمی هم در عملکرد خودرو انتظار پیشرفت داشته باشید. تا یادمان نرفته بگوییم که حتی اسم خودرو هم جذاب‌تر شده است. این خودرو را جی ۶X6 گرونوس صدا کنید. حتی رنگ زرد بدنه خودرو هم شما را میخکوب خواهد کرد.


تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6×6


تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6×6


عملکرد بهبودیافته خودرو هم قابل لمس است. چراکه ۲۹۲ اسب بخار دیگر را نیز در زیر کاپوت خودرو جای داده‌اند. موتور ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر این خودرو حتی خصوصیات مسابقه‌ای نیز دارد.


بنابراین به لطف مهندسی هوشمندانه و پیستون‌های جدید، یاتاقان، میل‌لنگ و سیلندرها و دیگر قطعات، اکنون جی ۶×۶ قدرت کم‌نظیر ۸۲۸ اسب بخار را تولید می‌کند. جالب است بدانید که گشتاور این غول ۶ چرخه به ۱۰۰۰ نیوتن متر محدود شده است.


سیستم اگزوز این خودرو نیز دستخوش تغییرات شده است. به‌نوعی تمام قطعات آن و حتی لوله اگزوزها نیز تغییر کرده‌اند.


تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

تیونینگ جدید مرسدس AMG 6×6


منصوری از نظر ظاهری هم این خودرو را تغییر داده است. عمده این تغییرات به‌کارگیری فیبرکربن در بدنه و قاب آینه‌ها می‌باشد. جلوی خودرو با مدل‌های دیگر نظیر جی ۶۳ صحرا زیاد تفاوتی ندارد.


جلوپنجره و درب موتور خودرو جای خودش را به فیبر کربن داده است تا موتور بتواند راحت‌تر نفس بکشد. در حقیقت هر عضوی از بدنه خودرو که نسبت به مدل پایه تغییر داده شده، از جنس فیبرکربن است.


اگر تا به حال معتقد بودید که چراغ‌های جی ۶۳ برای دید در شب کافی نبوده، حالا منصوری چند چراغ بر روی سقف تعبیه کرده است که البته فریم آنها هم طبق انتظار از جنس فیبرکربن می‌باشد.



تیونینگ جدید مرسدس AMG 6x6

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر