پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

خودروی NSX هوندا

خودروی NSX هوندا


هوندا شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود.


شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.


خودروی NSX هوندا

خودروی NSX هوندا


هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایق‌های موتوری،پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.


شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.


در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.


خودروی NSX هوندا

خودروی NSX هوندا


اگر هوندا علاوه بر حضور در رده بالای خودروهای اسپرت و رقابت با امثال پورشه ۹۱۱ با مدل جدید NSX خود بخواهد روح تازه‌ای در بین اسپرت‌های متوسط نیز بدمد، احتمالاً نتیجه کار، یک بچه NSX خواهد بود. خودرویی که توان رقابت با پورشه کیمن موتور وسط و آلفا رومئوی ۴C را خواهد داشت.


فرزند NSX یا برادر کوچک‌تر آن با نشان آکورا به عنوان خودرویی قوی‌تر و از مدل‌های S660 و S1000 خواهد بود که هر دو با موتور میانی و دیفرانسیل عقب ساخته می‌شوند.  منابع نزدیک به هوندا می‌گویند که این خودروی کوپه اسپرت به عنوان سومین کوپه موتور وسط هوندا، برای چندین سال تحت مطالعه بوده و سرانجام چراغ سبز را دریافت کرده است.


گفته می‌شود این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با تکنولوژی زمان‌بندی انحصاری سوپاپ‌های هوندا موسوم به VTEC و توربوشارژر سود می‌برد. این موتور که از هوندا سیویک تیپ R به عاریت گرفته می‌شود به صورت طولی نصب می‌شود و با تغییرات و بهینه‌سازی روی آن، تونی به اندازه ۳۳۰ اسب بخار تولید می‌کند.


علاوه بر این، برای این خودرو یک پیشرانه هیبریدی هم پیش‌بینی می‌شود که ترکیبی از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی روی محور عقب می‌باشد. انتظار می‌رود قدرت این مدل به ۴۰۰ اسب بخار نیز برسد. این در حالی است که قدرت خروجی NSX بیش از ۵۵۰ اسب بخار خواهد بود. برای کاهش وزن این خودرو از یک شاسی آلومینیومی فضایی استفاده می‌شود. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم و پلاستیک و فیبر کربن می‌باشند. استفاده از فیبر کربن لزوم مونتاژ این خودرو در تأسیسات اوهایوی هوندا در کنار برادران اسپرت آن را نشان می‌دهد.


احتمال رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۱۸ وجود دارد. قیمت هدف برای این خودرو قطعاً باید زیر ۱۰۰ هزار دلار باشد تا بتواند با رقبای ایتالیایی و آلمانی خود رقابتی پایاپای داشته باشد.



خودروی NSX هوندا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر