پست‌های پرطرفدار

۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


لکسوس، (به انگلیسی: Lexus) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکسشرکت تویوتا را بر عهده دارد.


شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.


دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.


ریشه‌های تاسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا بمنظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال‌اس راه‌اندازی شد.


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


دومین نسل از خودروهای هیبریدی لکسس اکنون پا به عرصه وجود گذاشته اند. خودرویی که با ساختار کلاسیک موتور جلو و دیفرانسیل عقب و موتور بنزینی با چرخه اتکینسون و تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت و همچنین استفاده از دو موتور الکتریکی کمکی، بهبود قابل ملاحظه ای در بهره وری و مصرف سوخت را نشان می دهد.


نسل قدیم لکسوس GS دچار کمی بحار هویت بوده است ، زیرا از یک جهت باید آنرا رقیپ ژاپنی برای پانمرا و دیگر خودروهای این کلاس جدید می دانستیم مانند مرسدس نسل قدیم CLS و از طرف دیگر نسل قدیم از نظر طراحی حتی در برابر پورشه نیز طراحی ضعیف و دلنشینی نداشت و تنها به دلیل قیمت و دوام و کیفیت قطعات نسبت به هزینه پرداختی ، مردم اکثر تمایل به خرید این خودرو داشته اند .


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


حال در نسل جدید همه چیز متفاوت گردیده است ، طراحی بسیار زیبا و دل فریب این خودرو چنان چشمان آدمی را به خود خیره می سازد که شاید کمی زمان برده و از دیدن این رقیب جدید مرسدس CLS و پورشه پانامرا دست بکشید.


 این طراحی با جلو پنجره ای خشن شروع گردیده و به بدنه ای دلنشین رسیده که با خطوط موج دار زیبایی کاپوت و بدنه با یکدیگر ترکیب می شوند ، در نهایت نیز به انتهای خودرو با طراحی لوکس و اسپرت می رسیم که تمام عناصری که دنبال آن هستیم را در این طراحی می توان پیدا نمود . البته طراحی متفاوتی به مانند مرسدس و BMW را هرگز در این مهم تجربه نمی کنید ، اما با توجه به برند و هزینه ای که پرداخت می کنید ، طراحی مناسبی را بدست خواهید آورد .


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


برای سیستم پیشرانه لکسوس GS 300h یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با سیستم هوشمند تغییر زمان بندی باز شدن سوپاپها یا همان VVT-i و راندمان بالا در نظر گرفته شده که ۱۷۸ اسب بخار نیرو را در دور موتور ۶۰۰۰ و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۴۲۰۰ تا ۵۴۰۰ در اختیار راننده خویش قرار می دهد . با کمک موتورهای الکتریکی ، مجموع نیروی تولیدی موتور بنزینی و موتور الکتریکی به ۲۹۹ اسب بخار می رسد .


نیرو از طریق گیربکس با ضریب متغیر پیوسته ECVT به چرخهای عقب انتقال داده می شود تا از طریق کنترل الکترونیکی در خدمت چرخها قرار گیرد .


لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک


تولید گازهای آلاینده در لکسس GS 300h به ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت آن نیز ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر رسیده است . ارقامی که می تواند برای یک خودروی لوکس در این کلاس بسیار جذاب باشد .



لکسوس GS 300h ؛ خودرویی که با ساختار کلاسیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر